„Co mám dělat, když jsem přes internet zakoupil náhradní díly na auto, které na ně ale nepasují?“

František, 55 let, září 2015

František zakoupil přes internet Bazos.cz náhradní díly na auto. Tyto díly nepasují, přestože byl prodávající seznámen, o jaký typ automobilu se jedná.

Otázka:

„Co mám dělat, když jsem přes internet zakoupil náhradní díly na auto, které na ně nepasují?“

Odpověď:

Dle Podmínek využívání služeb serveru Bazos.cz neodpovídá provozovatel za neupotřebitelnost nabízených věcí. Vaši situaci byste tedy měl řešit přímo s prodejcem, který Vám zaslal náhradní díly. Jelikož ve svém e-mailu nesdělujete, zda jste s prodávajícím uzavřel smlouvu o prodeji a  e-maily, o kterých se zmiňujete, nemáme k dispozici a nemůžeme tedy přesněji určit platnost či neplatnost Vašeho uzavřeného obchodu s prodejcem náhradních dílů. Obecně platí, že odstoupit od takzvaných distančních smluv, při nichž se strany osobně nesetkají, ale uzavírají je na dálku (např. elektronickou cestou nebo po telefonu) lze odstoupit bez uvedení důvodů a bez jakékoli sankce do 14 dnů od uzavření smlouvy, ale u koupě zboží až po jeho převzetí. V příloze Vám zasíláme vzor na odstoupení od smlouvy, který můžete v případě, že jste s prodejcem uzavřel smlouvu použít.

Další informace k Vaší situaci byste také mohl získat na webových stránkách dTestu https://www.dtest.cz/ nebo na telefonické poradně dTestu na telefonním čísle 299 149 009 či 222 767 221, kde byste poradcům mohl přesněji popsat svou situaci. Veškeré poradenství je poskytováno bezplatně, platíte pouze cenu běžného hovorného dle vašeho tarifu. Odborní poradci odpovídají na dotazy z oblasti ochrany spotřebitele každý všední den mezi 9. a 17. hodinou.

V poradně Vám také můžeme poskytnout Podmínky využívání služeb serveru Bazos.cz a vzor Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy.